نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود استخوان کودکان را چگونه تقویت کنیم؟ مصرف بیسکوییت و کلوچه چه تاثیری بر سلامتی کودکان دارد؟ خشم بهاری را کنترل کنید برای حفظ سلامتی روزانه چند عدد تخم مرغ بخوریم؟
سرخط خبرها

مخالفت سازمان غذا و دارو با فروش اینترنتی دارو به شکل موجود | کمبود‌های دارویی کشور کاهش یافته است (۹ دی ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۲۰۲۹۶۰
  • ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹
مخالفت سازمان غذا و دارو با فروش اینترنتی دارو به شکل موجود | کمبود‌های دارویی کشور کاهش یافته است (۹ دی ۱۴۰۲)
رییس سازمان غذا و دارو گفت: گفت: ارو مستقیماً با سلامت مردم در ارتباط است و با سایر محصولات قابل قیاس نیست چرا که دارو نیاز به کنترل‌های خاص و دقیق دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، سید حیدر محمدی در همایش معاونین غذا و داروی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور با بیان اینکه اساساً با فروش اینترنتی دارو به شکل موجود مخالفیم، تصریح کرد: دارو مستقیماً با سلامت مردم در ارتباط است و با سایر محصولات قابل قیاس نیست چرا که دارو نیاز به کنترل‌های خاص و دقیق دارد.

وی افزود: در حال حاضر فروش اینترنتی دارو غیرقانونی است و دارو‌های تقلبی، غیرمجاز و غیرایمن در بستر فضای مجازی و بدون اینکه بدانیم این فرآورده دارو است یا دارونما به دست مصرف کننده می‌رسد. ما نظارت‌های سختی روی داروخانه‌ها اعمال می‌کنیم، اما سکو‌های اینترنتی دارو‌هایی قاچاق، غیر مجاز و با منبع نامعلوم را به فروش می‌رسانند.

رییس سازمان غذاو دارو از مردم خواست که به هیچ وجه از بستر‌های ناامن که سازمان غذا و دارو تا این لحظه هیچ یک از آن‌ها را تایید نکرده است دارو تهیه نکنند و در صورت خرید مسئولیت هر عواقبی با خریدار است.

وی با اشاره به اینکه تسهیل دارو رسانی درب منزل به صورت آزمایشی برای والدین شهدا و جانبازان بالای ۵۰ درصد اجرایی شده است، گفت: درحال تدوین دستورالعمل دارورسانی درب منزل هستیم تا دسترسی مردم به دارو را درب منزل مهیا کنیم. این موضوع فروش اینترنتی دارو نیست بلکه دارو رسانی درب منزل است که دستورالعمل آن در حال تدوین بوده و بر این اساس داروی سالم از طریق داروخانه، زیر نظر داروساز از مسیر سالم به دست بیمار واقعی خواهد رسید.

کاهش کمبود‌های دارویی

محمدی با اشاره به کاهش کمبود‌های دارویی در ماه‌های اخیر و این که وضعیت حوزه دارو و تجهیزات پزشکی در سال جاری بهتر از سال گذشته است، اظهار داشت: دارو‌های وارفارین و متی مازول دارو‌هایی بودند که طی ماه‌های اخیر با کمبود مواجه بود که خوشبختانه محموله‌هایی از این دارو‌ها توزیع و محموله‌های بعدی نیز تامین و توزیع خواهد شد.

معاون وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه مشکلات ایجاد شده در حوزه شیرخشک در نمای بیرونی و فضای رسانه بیشتر از واقعیت بود، افزود: به دلیل مشکلاتی که در چهار ماهه اول سال در تامین ارز داشتیم تامین ماده اولیه شیرخشک با مشکل مواجه شد و تولیدکنندگان بزرگ این فرآورده از ذخایر خود نسبت به تامین بازار اقدام کردند.

محمدی با بیان اینکه در حوزه دارو پس از مدتی وقفه در تخصیص ارز، از اواخر تیر ماه شرایط تخصیص و تامین با همکاری بانک مرکزی بهبود یافت، تصریح کرد: در شهریور و مهر به دلیل کم شدن ۲۰ درصدی ذخایر اصلی و بروز نگرانی بین خانواده‌ها و خرید بیشتر، مشکلاتی در بازار به وجود آمد به طوری که در برخی از آمار‌ها برخی افراد اقدام به خرید ۲۰۰ قوطی شیر خشک کرده بودند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->